edia Monito

2101 L Street, N.W. e Suite 505 « Washington, D.C. 20037 (202)223-2942

NEWS RELEASE

FOR IMMEDIATE RELEASE CONTACT: MONIKA SCHMITTER
CBS SOURS ON BUSH AFTER RATHER RUN-IN

CBS evening news coverage of George Bush became more
negative after Bush's controversial interview with Dan Rather on
January 25, according to a study by the Center for Media and
Public Affairs. Bush's coverage on the other networks changed
only slightly after the Rather interview.

As part of an ongoing study of TV news election coverage,
researchers examined all evaluations of George Bush by reporters
and sources on the ABC, CBS, and NBC evening news programs from
January 1 through February 8. Assessments of Bush's election
prospects were excluded.

Results: |

* Evaluations of Bush were evenly balanced on CBS until
the Rather interview, but mainly negative (73% to
27%) thereafter.

* Bush's coverage at the other networks was almost
identical before and after January 25. Evaluations
went from 50% to 47% positive at NBC and 33% to 31%
positive at ABC.

* Since January 1, NBC had the most evenly balanced
assessments of Bush (48% positive vs. 52% negative).
ABC's coverage was the most negative (32% positive),
followed by CBS (38% positive).

* Overall, Bush has received the most negative TV news
evaluations of any presidential candidate except for
Gary Hart during the past twelve months.

The Center for Media and Public Affairs is a nonpartisan and
nonprofit organization that conducts scientific analysis of media
coverage. The Center 1is studying TV news coverage of the
presidential election from February, 1987 through November, 1988.
Results are published in Media Monitor, the Center's monthly
newsletter. A complimentary copy is available on request.

#4




